zondag 7 maart 2010

tumbling blocks

Vandaag iets meer over één van mijn projecten.
Middels de EPP techniek (english paper piecing) ben ik bezig met een wat langwerpige quilt. Ik vind deze methode heerlijk voor "erbij". De naaimachine is niet nodig, dus lekker op de bank met m'n lapjes.
Ik moet nog even oefenen met foto's op de blog zetten. Zodra dit lukt zal ik deze quilt in wording laten zien.
Even voor het idee: alle linker zijden van de blokken zijn grijs, alle rechter zijden zijn zwart en de bovenkanten laat ik verlopen van kleur: het begint met geel en eindigd via oranje en rood bij donker rood/paars.

Today I'll tell you about one of my projects. I started a quilt using the English paper piecing method. I enjoy having a project like this. I don't need my sewing machine, I can sit on the couch.
I need to figure out how to add pictures to this blog. As soon as I figured it out, I'll show you.
Just to give you an idea: all the left blocks are grey, on the right they're all black, the top ones start on the left top with bright yellow, this fades all the way to dark red/purple.

Geen opmerkingen: