woensdag 4 juli 2012

FMQ op woensdag/ FMQ on wednesday

Jawel, het is woensdag en ik heb de aanwijzingen van Leah opgevolgd. Ik ben dus weer helemaal bij. Wat heb ik dan gedaan; vorige week moesten we zogenaamde "wonky blocks" maken. Van die wonky blocks moesten we een hele quilt maken met een achtergrondstof. Deze week was het dus de beurt aan het in elkaar zetten, sandwichen en dan FMQ. Het quiltpatroon wordt opgezet door kromme lijnen te quilten en deze 1 keer te herhalen. Hierdoor is de quilt in vlakken verdeeld van ongelijke omvang. De komende week worden die vakken dan ingevuld met FMQ. Zie hier de foto's. Het was wel een leermoment want op de laatste foto zie je de eerste lijn die ik gedaan heb en daarnaast 1 van de laatste die ik gedaan heb. Dat ziet er alweer een stuk beter uit! It is wednesday and I'm back on track with Leah's quiltalong. So what did I do: last week I've made wonky blocks. This week I've made it in to a quilttop combining it with backgroundfabric. Than i've basted it and used FMQ to make lines and echoed them. It was a steep learning curve as you can see on the third picture. There you se the first line and one of the last lines. The difference is huge. I even made what we call a Leah Loop.

1 opmerking:

MC zei

I like your design, the quilt is looking great so far!